maandag 9 november 2015

Speculaasmuffins

Sinterklaas is bijna in het land!!! Vorig jaar ben ik begonnen met suikervrij eten en suikervrij bakken. Toen gebruikte ik als suikervervanger palmsuiker, maar ik ben er achter gekomen dat dit voor mij niet goed werkt. Voor dit recept ben ik dus een alternatief gaan bedenken en het mooie is dat ze weinig kcal bevatten 75 kcal.

Voor 12 muffins:
150 gram havermout
150 ml amandelmelk of andere melk
10 verse dadels
1 eetlepel zonnatura appel/perenstroop
1 ei
4 theelepels speculaaskruiden
1 eetlepel bakpoeder

Alle ingrediƫnten in een kom en mengen met de staafmixer. Ik gebruik verse dadels dus die hoef je alleen maar te ontdoen van de pit. Bij gedroogde dadels moet je ze van te voren weken.

Alles verdelen over de muffinvormpjes en dan 25 tot 30 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden.


Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten