donderdag 19 november 2015

Suikervrije pepernoten!!

Dit jaar is het me eindelijk gelukt! Heerlijke pepernoten zonder geraffineerde suiker.
Ik heb ze eerder geprobeerd te maken met stevia, maar die vond ik niet lekker. Ook met palmsuiker geprobeerd en die waren wel lekker, maar daar kan ik niet goed tegen.......
Ik zoet de ontbijtkoek ook met zonnatura appel/perenstroop dus heb ik dat gedaan en ze zijn erg goed gelukt!
Het blijven wel veel calorieën, maar snoepen moet af en toe wel worden gedaan!!

Je hebt nodig:

170 speltmeel
90 gram roomboter
60 gram appelstroop
beetje honing
3 eetlepels koekkruiden
beetje kaneel
2 theelepels bakpoeder

Alles kneden en dan mooie bolletjes draaien.Met dit deeg ging dat erg gemakkelijk.
Op een bakplaat een beetje platdrukken en 15 minuten in een voorverwarmde oven op 175 graden.


Eet smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten