dinsdag 19 april 2016

Volkoren pitabroodjes met Mexicaanse vulling

Gisteren had ik nog een zak Italiaanse groenten in de koelkast liggen,maar niemand had zin in spaghetti.......

Er lagen ook nog  volkoren pitabroodjes in de kast, waar geen suiker in zit, gevonden bij de toko. De ingrediĆ«nten zijn: volkoren meel, water, zout, gist. Nou hou ik helemaal niet van shoarma dus moest ik hier maar wat mee maken.

Zelf kruidenmixen maken is veel lekkerder, veel gezonder en veel goedkoper!!!! Ik had zin om het een Mexicaanse twist te geven dus een mix van paprikapoeder, komijnpoeder en chilipoeder: ik doe de hoeveelheden op gevoel. Het leuke is dat door de Mexicaanse kruiden de Italiaanse groenten Mexiacaans smaken......

Je hebt nodig:

volkoren pitabroodjes ( bij de toko )
rundergehakt, maar kan ook prima zonder
zak Italiaanse groenten
paprikapoeder, komijnpoeder en chilipoeder
2 teentjes knoflook
15 cherrytomaatjes gehalveerd
half blikje geconcentreerd tomatenpuree
zure room/Griekse yoghurt
mais
stukjes komkommer

Je bakt de Italiaanse groenen in een pan met de teentjes knoflook, je voegt wat later de tomaatjes toe.
Voeg de kruiden toe, pas op met de chilipoeder, ik gebruik 4 tot 5 x meer paprika en komijn.
Bak het gehakt mee en voeg de tomatenpuree toe. Laat dit even pruttelen.

Doe de pitabroodjes een paar minuutjes in de oven.

Serveer de broodjes met mais en komkommer of een salade en een beetje zure room/ Griekse yoghurt.



Eet smakelijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten