donderdag 18 juni 2015

Gezonde pannenkoeken

Bij mij thuis is iedereen dol op pannenkoeken. Ze zijn heerlijk als avondeten, maar wat er over is gaat de volgende dag in de lunchtrommel van de meiden en zelf beleg ik ze met alles wat ik tegenkom in de koelkast met de lunch. Om ze regelmatig te kunnen eten heb ik nu het volgende gezonde pannenkoeken recept:

voor 16 pannenkoeken:

400 gram speltbloem (gedeelte havermout kan ook)
100 gram boekweitmeel
liter water
4 eieren
snuf zout

Met deze ingrediƫnten maak ik de pannenkoeken voor de kids. zij vinden ze erg lekker met geitenkaas.Als deze klaar zijn doe ik nog door het beslag:

spinazie
2 teentjes knoflook
kruiden naar smaak

Dan bak ik de pannenkoeken en beleg ze met:

paprika met fetakaas of
zalm met rucolasla met pijnboompitjes en een beetje honing-yoghurt dressing.
spek met appelstroop zonder suiker


Eet smakelijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten