donderdag 17 september 2015

Kip siam zonder zakjes en pakjes

Kip Siam zonder zakjes en pakjes!

Wereldgerechten...wie eet ze niet? Bij ons waren ze altijd favoriet, maar worden vanwege alle toevoegingen niet meer gegeten.
De enige die ik nog voor mijn dochter maakte: Kip Siam: want dat is echt haar lieveling. Voor mijzelf maak ik dan wat anders........

Vandaag een recept geprobeerd en het was echt erg lekker. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het qua smaak niet helemaal vergelijkbaar is met Kip Siam, maar zonder pakjes en zakjes en de smaak is echt puur!

Je hebt nodig:

voor 4 personen basmati rijst, normaal eet ik zilvervliesrijst,maar bij Kip Siam is plakrijst wel erg lekker!
3 kipfilets
halve courgette in kleine stukjes gesneden
halve gele paprika in kleine stukjes
1 rode paprika in kleine stukjes
1ui in kleine stukjes
2 teentjes knoflook
150 ml kookroom of soyaroom
2 eetlepels sojasaus
1 eetlepel citroensap
cashewnootjes, zoveel als je lekker vindt
beetje water
olie om in te bakken
peper en zout

Snijdt de kipfilets in stukjes en bak ze in de pan.
Bak daarna alle groenten 1 minuutjes mee.
Als laatste de kookroom, beetje water , de sojasaus en citroensap erbij en laat het even lekker sudderen.

Bij het serveren de cashewnootjes erop en eet smakelijk!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten