maandag 16 maart 2015

Waarom ben ik suikervrij gaan eten?

Nog niet eerder heb ik laten weten waarom ik suikervrij ben gaan eten, maar omdat ik hoop daar ook andere mensen mee te kunnen helpen, ga ik vertellen wat mijn drijfveer is.
Sinds 3 en een half jaar is bij mij de diagnose reumatische artritis vastgesteld en ben in de molen gestapt van ziekenhuizen en heel veel medicijnen en veel pijn.  medicijnen kunnen soms wel de pijn en ontstekingen onderdrukken, maar je krijgt er heel veel bijwerkingen voor terug: in gewicht aankomen, altijd misselijk, hoofdpijn, duizelig, beroerd voelen, ontzettend moe, zo moe dat je om 10.30 uur in de ochtend al weer naar bed wil, etc etc. Er zijn ook bijwerkingen op langer termijn die ze nog niet eens weten.......
Ik gebruikte vorig jaar elke dag heel veel pijnstillers en ontstekingsremmers en ging elke maand een ochtend aan het infuus voor medicijnen.
Ik ben gaan lezen wat je er zelf aan kunt doen en ben naar mijn voeding gaan kijken en ben begonnen met suikervrij te eten. Eerst alleen de zichtbare suikers, maar de trek naar suiker bleef en ben toen alle suikers gaan mijden. Ik voelde al snel dat ik meer energie kreeg en als ik soms toch wat suiker had, zwollen mijn handen direct op.
Ik ben op internet naar recepten gaan zoeken en naar wat suiker allemaal met je doet en ben toen echt helemaal om gegaan. Ik gebruik geen suikers meer en voel me energieker en het gaat beter met de ontstekingen.
Daarnaast doe ik sinds 7 maanden intensief de Wim hof methode, waar ik later een keer meer over ga vertellen en niet te geloven ik ben al 4 maanden zonder medicijnen. De ziekte is niet weg, maar redelijk onder controle.
Deze week kreeg ik voor mezelf de bevestiging dat de suiker een hele grote rol speelt. Wegens een infectie in mijn arm, moest ik een antibioticakuur slikken. Ik kreeg hartkloppingen en er steken onstekingen de kop op. In antibiotica zit dus suiker...............
Ik hoop dat het andere mensen ook kan helpen en vandaar mijn blog met recepten en weetjes over suiker.
Hoe je ook kan helpen is deze week aan de collectanten te geven voor reuma, zodat er meer wetenschappelijk onderzoek kan worden gedaan.

1 opmerking: