vrijdag 10 april 2015

Bietjes: onze eigen superfood!

Bietjes zijn supergezond.
Ze kunnen bloeddrukverlagend zijn als je er bietensap van maakt. Dit kun je in biologische winkels kopen, maar je kunt het ook heel simpel zelf maken. Van bietjes, wortel en appel.
Verder zitten er stoffen in die ontstekingsremmend werken en ze besrijden vrije radicalen en helpen het lichaam te ontgiften.
Ook is er aanwijzing dat het goed kan zijn bij kanker.
Genoeg redenen dus om bietjes te eten.

Nou vind ik bietjes heerlijk, maar ik kwam nooit verder dan bietjes met aardappelen en vissticks.

In de lentekuur van A.Vogel stond een salade van bietjes.
Ik ben niet echt een mens van salades, dacht ik, tot dat ik mijn zoektocht naar suikervrij eten begon,  ik ben toch al een aantal heerlijke maaltijdsalades tegengekomen en die lijken niet op die onsmakelijke uit de supermarkt.

En vandaag in het zonnetje, na mijn rondje hardlopen, heb ik echt genoten van de bietensalade met walnootjes van de lentekuur.

Wat heb je nodig voor de bietensalade :

2 gekookte bietjes
2 handjes veldsla
75 gram feta
1 sjalotje, klein gesneden
6 walnoten in kliene stukjes
1 appel
voor de dressing:
2 eetlepelsolijfolie
1/3 eetlepel balsamicoazijn
zout en peper

Ik heb alles in kleine stukjes gesneden en door elkaar gemengd.



Eet smakelijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten