donderdag 9 april 2015

Zelf chocolade maken!!

Dat ik begon met suikervrij eten, bleef ik in het begin wel cholade eten en dan alleen de meest pure die ik kon krijgen. Maar het gevolg was dat ik af en toe toch trek kreeg in eten met suiker erin en dan helemaal los ging in de kast met koekjes, chocoladereepjes van de kids etc. etc.
Ik moest dus echt helemaal suikervrij, maar chocolade kon ik echt niet missen.
Maar je kan alles zelf maken, dus waarom geen chocolade. Ik ben gaan googlen en ja hoor een snel recept. Je moet wel wachten als je het gemaakt hebt, omdat het in de vriezer moet, maar dan heb je wel wat........

Je hebt nodig:

50 gram kokosolie
3 eetlepels rauwe cacoapoeder
100 gram dadels of vijgen

De kokosolie moet je verwarmen
Alles door de staafmixer
Dit leg je op doorzichtig folie en je vouwt er een plat pakketje/reepje van en je legt het in de vriezer.
Na een uurtje kan je er een stuk van nemen, de rest leg je weer terug in de vriezer.

Eet smakelijk!!!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten